DIA 1
El 5 de desembre del 2022, Josep Sánchez (professor d'Agrària) i Marina Gea (professora de Valencià) viatjàrem a Wörrstadt (Alemanya). A aquest municipi ubicat a l'estat federal de Renània-Palatinat es troba la Georg-Forster-Gesamtschule, el centre que hem visitat per a fer la nostra estada Job Shadowing del projecte Erasmus+.
Només arribar ens reunírem amb Isabelle, la coordinadora Erasmus+, i ens explicà com organitzaríem la setmana, els horaris, les matèries a les quals assistiríem, etc.
DIA 2
El segon dia, passejàrem per les instal·lacions de l'institut (vestíbul, sales de professorat, banys, Departament d'Orientació) i ens rebé la directora, amb qui compartírem les experiències educatives de l'IES Orriols i de la Georg-Forster-Gesamtschule. També assistírem a les classes de Química, on presenciàrem una demostració pràctica sobre l'electròlisi. En Matemàtiques veiérem una manera molt curiosa d'analitzar els resultats de les proves objectives, tot posant en una taula el nombre de qualificats amb un 1, un 2, un 3, un 4, un 5 i un 6, per saber quants alumnes havien aconseguit cada qualificació. En Anglés i Espanyol també assistírem a classes molt interessants. En les dues llengües observàrem l'aplicació de l'enfocament comunicatiu i sobretot el treball de l'oralitat mitjançant jocs, com ara el Qui és qui?.
DIA 3
El tercer dia, tres representants de l’alumnat en feren una visita guiada per totes les instal·lacions del centre. Hi havia dos patis, cap dels quals no tenia cap pista de futbol central. Les instal·lacions esportives estaven situades en un recinte diferenciat que incloïa un poliesportiu, unes pistes d’atletisme i un camp de futbol de gespa. També visitàrem la biblioteca, les aules específiques (tallers de tecnologia, laboratoris, aula de música), amb molt bona dotació de recursos, i les sales de professorat i alumnat. Sí, l’alumnat tenia una zona pròpia de descans i esbarjo!
A més de conéixer les instal·lacions, assistírem a una classe de Física en la qual estudiàrem el cicle de les centrals tèrmiques, el funcionament de les dinamos, turbines i electroimants i a una altra d’Espanyol. La classe d’Espanyol començà amb una prova breu de vocabulari i verbs (10 minuts). Durant el curs se’n fan moltes però la professora només en corregeix 4 per alumne o alumna. D’una altra banda, es repassà la prova que tenien al setmana següent sobre la descripció de les persones a partir del visionat d’un curtmetratge.
De vesprada, tinguérem l’oportunitat de veure la ciutat de Mainz. Allà tastàrem la gastronomia alemanya i unes professores de l’institut en ensenyaren el mercat de Nadal.
DIA 4
El quart dia assistírem a Francés, Anglés i Biologia. En Francés, tal com es feia en la classe d’Espanyol, la sessió començà amb una prova breu de vocabulari i gramàtica. Tant en aquesta assignatura com en les altres veiérem l’ús que en feien de les pissarres. Les pissarres són retaules amb guies als costats, per això, es poden obrir i tancar, apujar i abaixar. En les assignatures de llengua, a la part central el professorat escriu la normativa, a la dreta, exemples, i a l’esquerra, lèxic important.
En l'assignatura d'Anglés observàrem com treballaven la lectura guiada The hate U give amb les tauletes digitals. Una de les activitats que l'alumnat havia de fer era redactar un comentari de text sobre la lectura. Gràcies a les tauletes, l'alumnat projectava a la pantalla el seu text i es podia corregir allà mateix, d'aquesta manera treballaven a partir de l'error.
De vesprada, férem una passejada per Wörrstadt. Aquest municipi és conegut per estar envoltat de vinyes, ja que és un municipi productor de vi.
DIA 5
Divendres fou l'últim dia de classe. A banda d'assistir a les classes, ens acomiadàrem de tot l'alumnat i professorat que havíem conegut. També férem una valoració de l'experiència Job Shadowing amb la coordinadora Isabelle.
CAP DE SETMANA
El cap de setmana aprofitàrem per visitar la ciutat de Frankfurt i alguns pobles a la vora del riu Rin. Veiérem la neu!
Comentarios
Publicar un comentario